BAKED EGG & BREAD

Wednesday, October 23, 2013
Dapat idea ni dari Sarah Carey (Martha Stewart.Com)... Tapi Sarah ada tambah bahan lain lagi.. Beacon rasanya kot (lama dah tengok dia buat).  Kali ni saya try guna ramekin,  2nd trial saya guna muffin tray pula.  Mana² pun boleh!!

Saya sapu butter pada sekeping roti, (saya suka letak bahagian butter di bawah, supaya roti extra rangup dan tak melekat), tekan² & pecahkan telur.  Since guna telur Gred A, terjadi sedikit limpahan... hehehe.. Kemudian renjiskan garam & lada hitam.  Boleh tambah spice lain jika suka.  Nak renjis cheese pon boleh... Saya bakar 180c selama 20minit.

Bakar sampai telur putih set aje. Kalau terlalu lama, nanti yg bhgn bwh keras/overcook plak.  

Makanle dgn sos & baked beans or salad ke.  Maka jadilah ia menu dinner kami mlm tu. Rasanya memang sedap, siap tak cukup tu.  Pasti ku buat lagi...

0 comments:

Post a Comment