HOSPITAL IPOH

Monday, October 14, 2013
Terjumpa koleksi gambar lama lagi... Gambar diambil masa sibuk menyediakan juadah untuk adik yang dah lama ditahan di hospital Ipoh.  Kesian je.. family semua kat Jengka, saya je yg dekat sikit, KL.  Aritu buat rombongan ramai² melawat dia kat sana.  

Dia request kek bercoklat & lauk.. jadi saya sediakan Red Devil Cake, Potato Bread, Bilis Kacang Goreng Bersambal (dimasak kering) & Bilis rangup kicap juga dimasak kering.  Pagi² sblm bertolak saya masak Ayam Kunyit Special untuk tambahan lauk dia hari tu.  Dah dia asyik komplen dah tak lalu layan menu hospital.. kesiaann..   

Mula² buat roti.. saya guna breadmaker, tapi uli dengan BM sekitar 8 minit aje sbb potato bread ni tak sedap kalau terlebih uli... 

Sementara menunggu potato bread, saya prepare red devil cake 

Dah siap pon potato bread... sambung masak red devil cake pula...

Kemudian giliran bilis kacang & bilis kicap rangup ni pulak.. bolehlah dia simpan buat stok sampai hari dia kena caesar nanti...

Alhamdulillah.. adik dah pun selamat bersalin.  2 bulan jugaklah dia berkampung di hospital Ipoh gara-gara uri di bawah or placenta previa (tahap 4), then caesar & anak kuning plak.  Skrg ni sedang berpantang di Jengka.. anak & Ibu sama² recovering.. :).

0 comments:

Post a Comment