SAMBAL SOTONG SIMPLE

Friday, October 25, 2013
Lepas upload pic Misha kat blog, adikku complaint... Malu la baby sbb nampak *** ... Alamak.. ye la kan... Mamanya tak perasan.  Maklumle baby.. kalau terbogel pun tak rasa janggal... hehehe... Nanti bila Misha besar Mama tanya dia nak suruh Mama delete tak entry tu... hahahaha... 

Kali ni saya tayang sambal sotong yg simple dan sedap ni.  Cilok idea Kak Gee.  Kak Gee cakap sedap kalau buat sambal guna Cuttlefish in Soy Sauce brand Rex yang dalam tin tu. 

Bergegaslah saya beli & try buat.  My hubby dah lama request sambal sotong, jadi bolehlah saya test cara ni. Kalau dia suka, senang kojo!!

Alhamdulillah.. dia sangat suka & siap request buat sambal sotong style camni aje lepas² ni... Fuhh!!  Sukanyaaa.. (suka la kan sbb senang sangat)..

Nak buatnya sama aje macam sambal tumis biasa.  Bila sambal dah siap, tuangkan aje sotong (saya gunting² kecil) & kuahnya dalam tu.  Make sure sambal tu dah pecah minyak tau.  Perasakan ikut selera masing², masak ikut kepekatan yg kita nak.... Done!!





2 comments:

{ Aisy Nasiha } at: October 25, 2013 at 7:52 PM said...

Saya suka kalau makan sambal sotong ni.. rasa manis yang sedap bagi saya boleh tambah nasi banyak ..

{ Kina } at: October 26, 2013 at 12:58 AM said...

Saya tukang buat aje.. tak makan pun sotong tu... tu yg beria tanya my hubby kena taste dia tak sbb dia yg teringin... hehehe

Post a Comment