O'briens

Monday, October 3, 2011
Sandwich di O'briens banyak varieties & ada kelainan coz kebanyakan sandwich ni berasal dari Ireland. Kita dah biasa makan sandwich ala US or UK tu kan... masa mula² nak try sandwich kat sini, jakun juga jadinya.  Namanya pelik², bahan²nya pun tak berapa dikenali & ada 3 pilihan roti... tapi lama² fahamla...

Last year bawak anak² jalan ke KLCC & dinner di  Obriens..

Triple Toostie (white bread), Shambo (beef with horseradish) & dessert.

Roti ni dipanggil shambo.  Favourite saya ni..

Must Try!! Any kind of coffee (cappucino, Mocha, etc..) kat sini memang sedap.
Sebelum resign dulu saya ditugaskan melawat & mengambil data dari Obriens di KLIA.  Masa tu outlet ni baru je dibuka.  Seminggu at least 3 kali saya ke sana, KLIA ekspres tulah transport utama (dari office di KL Sentral).  Since outlet terletak di kawasan satellite, syarat kemasukan memang ketat.  Kena attend taklimat, ambik pass, barang² pon kena scan & perlu naik aero train utk sampai.  Sama macam naik international flight.

Minuman favourite saya kat Obriens ni pastinya fresh orange juice nya.  Memang pure & pulpnya pun ada sekali.  Utk dptkan 1 cup, at least 5 oranges digunakan.  No sugar added, Yummyy!!!

Aero Train ke satellite area


Di suatu ketika dulu...
Lastly saya decide utk resign lepas office dipindahkan ke LCCT Sepang.  Jauhla nak ulang alik dari Melawati ni.  Lagipun saya memang dah lama plan nak resign, just tunggu masa yg sesuai je.  Ye la.. kalau tak resign, sampai bila² pun Kina Cafe takkan menjadi kenyataan.  Alhamdulillah... tak sia² saya menceburi bidang F&B dari tahun 2001...

0 comments:

Post a Comment