Prawn Mac Lagi..

Tuesday, October 11, 2011


Sorrylah.. asyik² resepi ulangan.  Tengah malas ni, masak je lah apa² yg senang.  Still lagi bimbang penyakit loya tak fully ok, kang membazir pula kalau beli brg² mentah buat stok.  Nak mencuba resepi baru pun takde mood.. semua nampak tak menyelerakan.  Nak try buat kuih muih, bimbang pula dgn status gula dalam badan ni.. dah masuk 2nd trimester ni, saya kena jaga tahap gula.  Tu takut nak masak makanan manis, kang saya pula yg over.

Oklah.. saya saja upload prawn macaroni ni lepas buat baked mac haritu.  Prawn Mac ni saya buat pun baki dari macaroni yg saya rebus time nak buat mac & cheese tu.  Lagipun, tak puaslah makan baked macaroni, saya suka lagi gravy yg tak thick sgt macam resepi saya ni.  Cuma kali ni saya ubahsuai sikit, saya tambah stok ayam, mixed herb, bay leave & udang.  Krim pun saya guna sekotak & susu secawan.  Cheese saya taburkan kemudian & panaskan dlm microwave 2 minit & siap!!

0 comments:

Post a Comment