Nasi Arab

Thursday, May 2, 2013
Buat Nasi Arab lagi (Mandy)  coz nak perabis baki rempah yg sedia ada dalam peti beku.  Last time masa masak, saya buat extra rempahnya & bekukan.  Jadi kena perabiskan le sbb dah lama sgt terperuk dalam freezer tu.  Nak tau bahannya bleh refer entry lama saya eekk...

Saya tambah kunyit sikit nak bagi ada colour...

Nasi baru siap masak, belum digembur...

Ayam pun dah masak, ready utk mamam je... 
Ntah apa sebab saya ternyanyuk sikit masa masak nasik nih.  Sampai 4 cawan beras basmathi ku rendam!! Alamatnya 2,3 hari jugakla saya dok perabis nasi ni dengan Ieqa.  Suami saya kurg suka nasi arab ni, dia lagi suka nasi afghan tu.

Seb baikla Ieqa suka kemain dengan nasi ni,  tiapkali saya offer makan nasi arab, terbeliak mata besar dia tuh.  Haa.. sah lah dia tak muak lagi.  Sampai 3 hari berturut-turut pon still berselera dia makan (saya matching kan dengan kurma telur).. Suka Mama tengok..

Akhirnya habis pun mandy spice tu.. legaaaa!!!

2 comments:

{ cik chinta } at: May 3, 2013 at 8:05 PM said...

tgu huby blik drt la br try msk ni

{ Kina } at: May 6, 2013 at 2:32 PM said...

try le... bau nasi arab ni memang menaikkan selera...

Post a Comment