BENGGALI ADIK

Monday, November 3, 2014
Ehh.. Benggali Adik or Adik Benggali ni?  Typo ke si Kina ni?.. heheheh..  Takde lah, saja nak tayang Benggali hasil tangan Adik saya.  Kalau ingat saya pernah share resepi roti benggali untuk Kina Cafe kat sini suatu ketika dulu.  Adik saya adalah orang yang paling lama menunggu resepi tu.  Bila dah ada keyakinan meroti, kemain sibuk dia nak resepi.  Saya bimbang juga resepi tu makan tuan nanti... Tapi dah banyak kali dia mintak, saya kasi je lah.  

Bila dia dah buat, saya terus mintak dia hantar gambar.  Yang buat saya terkujat, dibantainya ikut resepi tu sepenuhnya.. Hah??  Resepi saya tu untuk loyang yang besar tu tau... Kalau nak buat untuk family, eloklah cuba separuh adunan dulu.   Bila dia hantar gambar rotinya.... 

Waahhh!!!  Mencanak² naiknya.. kalah roti saya nih.. hehehe... 
Tapi dah namanya kaki roti, dia berjaya habiskan untuk sarapan esoknya!  Adeh... memang kemaruk Benggali betul Adik aku ni!  Haa.. dah pandai buat tu, pasnih takyah order dengan saya lagi dah ye.  Saya pun bukan rajin sangat nak buat.. hahahaha..

P/s : Adik cakap dia tambah sedikit air (suku cawan camtu) coz dohnya nampak keras, jadi kalau sesiapa nak cuba resepi ni bolehlah tambah air jika perlu.  So far saya memang menggunakan sukatan ikut resepi tu sepenuhnya.


0 comments:

Post a Comment