PRODUCT REVIEW - KENWOOD SANDWICH MAKER SM650

Friday, November 21, 2014
Dah berbulan sandwich maker ku rosak.  Walaupun usianya dah pun 9 tahun, tapi tetap ada sentimental value nya coz hadiah kawin kan.  Bila takde sandwich maker, mula lah masing² request roti cheese favourite diorang tu.  Maka kenalah saya mencari sandwich maker baru.  Lagipun harganya takde lah mahal mana kan.

Sebelum² ni saya pernah ternampak 3 in 1 sandwich maker dekat Milk A Deal.  Tapi brand yang saya tak familiar (China punya kot).  Kurang sikit tahap confident nak membelinya.  LAgipun berdasarkan pemerhatian saya, harga barang² kat Milk A Deal tu cekik darah.  Kalau tak caya korang cek barang yang sama dekat Mr DIY, sometimes beza dekat 3x ganda tu.  Saya compare ni brand yang sama tau, dah berpuluh product saya cek, sah.. harga diorang memang jauh lagi mahal dari MR DIY.

So saya start surfing mencari sandwich maker... sehinggalah terjumpa yang Kenwood  ni...(gambar saya google)..

Sandwich maker ni boleh juga dibuka begini kalau kita nak menggril apa²...
Haa.. menarik tak?  Bila survey harga secara online.. semuanya sekitar RM139.00 tak termasuk delivery kecuali di Senheng RM129.00.  Jadi laju aje saya call Choon untuk menempah.  Saya ambik warranty yang ganti baru kalau rosak tu untuk 2 tahun.  So extra another RM5, maka belilah saya pada harga RM134.00.  Yabedabeduuuu!!!
 
Haaa.. ni bukan gambar google.. gambar waffle yang saya buat weekend lepas.  Saya tak share resepinya sebab waffle ni tak sedap!!! Hahahaha...  Nanti la saya buat semula, entah mana la silapnya coz semua org yang pernah buat resepi ni kata hasilnya best. 
So far saya dah guna semua jenis plat yang dia bagi tu.  Memang ok, takde masalah.  Rasa berbaloi lah dengan apa yang saya bayar SEHINGGALAH bila saya belek katalog terbaru Senheng, diorang offer Sanwich maker ni untuk point redemption for RM100.00!!! Uuuuwwaaaa... gara² tak sabar, tak dapat harga tu.  RM30.00 wwooo bezanya.  Dahla point kad Senheng ku banyak kemain... rugi²..

P/S :  Washer Dryer Samsung Ecobubble pon tengah offer tau, harga lepas offer below RM3,000 (kalau member)!!  Murah tu tau.. Saya beli aritu RM3,200+.  Agaknya Senheng nak habiskan stok kot sebab di web Samsung memang model ni takde lagi dah.




4 comments:

Anonymous at: August 13, 2015 at 5:57 PM said...

hello, berapakah masa yang diperlukan untuk memasak 1 keping waffle? adakah ia mengambil masa yang lama?

{ Kina } at: August 14, 2015 at 12:02 AM said...

Hello... saya tak pernah cek pulak berapa lama. Saya agak dalam 5 minit macam tu kot.. weekend ni kalau buat waffle, nanti saya timing kan ye...

{ umi umairah izzah } at: February 9, 2016 at 5:44 PM said...

Nak tanya saya baru je beli sandwich maker kenwood punya.bila nak bakar roti tue mcm x boleh tutup.dia longgar2.mmg mcm tue ke?

{ Kina } at: February 16, 2016 at 11:21 PM said...

Hi... Sorry sangat lambat reply... Yang saya punya boleh je tutup rapat. If guna yang grill tu aje tak boleh, if guna sandwich maker or waffle maker tu mmg boleh lock..

Post a Comment