JUSCO SETIAWANGSA

Sunday, July 21, 2013
Dekat² nak puasa aritu sibuk mencari barang² untuk gerai bazar Ramadhan.  Ada a few barang aje pun yang nak tak lengkap, jadi malaslah nak ke Chow Kit.  Mula² kami layan dulu Jusco Setiawangsa sebab nak ke MR DIY.. kalau semua barang boleh jumpa kat sini... beli aje... 

Sebelum tu, pegi foodcourt dulu makan².  Tak ambik pun gambar, ala makanan biasa kami order kat sini Set Nasi Lala & Sotong untuk suami, Sizzling Yee Mee untuk Tiha & saya pula try Kue Teow Ladna.  Makanan kat sini acceptable la jugak tapi harganya of course le lebih mahal dari kat luar nun.  

Masa nak ke Mr DIY tu lalu la kat tengah² Jusco,  Si Tiha sibuk suruh ambikkan gambar.  Hhmm.. layan je la... Haa.. ini gambarnya... (ambik syarat je pun time snap tu... hehehe)...
Lepas pusing² sekitar Mr DIY ada la a few barang saya rembat.  Then beli Donut Big Apple.  Saya pun dah lupa nama² donutnya tapi macam biasa pilihan Ieqa menjurus ke coklat, Tiha pula suka yg sugar /icing & saya pula beralmond, Suami plak layan yg nutty or coffee flavour.. Misha pula, Hmmm.. semua dia telan!!
Snap gambar kotak je sbb donutnya dah licin.. mukakaka... 
Dah halau kanak² ribena masuk tido, Mamanya bawak keluar barang² yg diangkut kat MR DIY tadi.
Pink container untuk freezer, span basuh pinggan, cekak rambut for te girls, getah kain,  sepit & tali (untuk saddle bag motor suamiku)... 
Nak cerita pasal sepit yg kiut sangat ni... Mula² saya pesan suami suruh tengokkan sepit yg kecik, tapi dia kata takde (dia ingat saya nak clothpeg yg kecik).  Then saya ajak dia cari kat bahagian hair accessories.. still takde yg sesuai.  Masa saya masih membelek sana-sini, suami datang bawak sepit yg amat kiut ni.  Sukanyaaaa.. exactly macam yg saya nak.

Rupanya dia jumpa dekat bahagian stationery.  Banyak sangat sepit²/klip cantik ada kat sini.  Rambang mata sangat.  Tapi saya paling berkenan dengan design ni.. :)
Sepit yang dicari².... untuk..... jeng..jeng..jeng....

Saya nak sepit semua koleksi stokin yang kiut miut kat rumah ni.  Maklumle.. saiz stokin yg tecik tu memang susah nak cari pasangannya... Tiapkali nak pakai, manjang je jumpa sebelah.  Tambah² si Misha suka sangat tabur socks keliling rumah... bila nak basuh, sebelah aje ada.  
So sekarang semua stokin yg kecil saya sepitkan & susun dekat almari.  Kalau ada a few yg takde geng, saya sepitkan je dulu, bila jumpa geng baru saya arrange semula.  Fuhh... selesai masalah nak arrange stokin budak² ni.  Kalau stokin yang besar, saya gulungkan sepasang sekaligus, jadi confirmlah tak terasing tapi stokin yg kecik² ni yang susah.  Haa.. pasni saya nak korek kotak² baju baby sbb nak sepit stok booties & mitten yg ada dalam tu.  

Saya tambah lagi 3 set bekas ni sbb nak seragamkan susunan peti.. tapi...
Pink container tu saya suka sangat sbb betul² fit in bahagian pintu freezer saya.  Jadi langsung tak bazirkan ruang.  Malangnya lepas ditambah 3 bekas baru tu, freezer saya mula berpeluh.  Lepas jenuh saya membelek, memang nyata, container tu lah puncanya.  Rupa²nya tombol tempat buat ais sedikit terkeluar.  Jadi pintu freezer tak boleh tertutup rapat  coz tombol pemusing ais dengan bekas ni berlaga.  So.. terpaksalah saya keluarkan balik 2 bekas tu.  Frustnyaa...

Arini takde gambar makanan sbb semalam takde snap pun masakan.  Saya buat pasta Aglio Olio (utk kanak²), nasi goreng dengan ikan cencaru sambal aje (untuk Mama Baba).  Pemanis mulut saya layan puding jagung yg masih berbaki sedikit lagi.  Simple aje kan menu berbuka kami?


0 comments:

Post a Comment