IEQA'S BIRTHDAY

Tuesday, March 11, 2014
Still tertanya-tanya & berharap MH370 ditemui.. Nak update blog pun rasa tak syok selagi tak dapat jawapan tentang kehilangan pesawat ni.  Rasanya selang bbrp jam mesti saya masuk web MAS & newspaper just nak tau flight tu dah dijumpai ke belum.  Dah hampir 36jam.... Marilah kita doakan yang terbaik untuk semua penumpang & keluarga yang terlibat... 

Kali ni saja saya tepek gambar Birthday Ieqa.  Bukan Birthday apapun... sekadar nak puaskan hati dia sebab dok request kek kat Mama.  Biasanya Mama akan masak sendiri, tapi time ni (Januari lepas) Mama tengah mabuk teruk.  Jadi memang tak terbuat la... 

Kami saja je beli kek & bawak balik ke Jengka, baru meriah sikit, at least ada cousins dia.  Yang ada cumalah adik yang di Kuantan & family Abang yang memang tinggal di Jengka.  Tapi okaylah.. drp buat kat rumah aje kan...  
Mama tak beli topi apapon.. tapi bimbang dia claim, jadi Mama mintak tolong Mak Su ajar diorang buat topi sendiri.  Hanya Topi Ieqa & Misha je Mak Su colorkan (Ieqa tido time tu, so memang kejutan habislah untuk dia).. Kanak² lain memang warnakan topi sendiri. Si Misha plak... hhmm.. berani ke nak bagi dia pegang water color?? 

Muka budak terkujat... sepanjang malam muka stun abis... langsung tak senyum... saya expect dia terjerit² excited... tapi tak... STUN!



Ni cousin yg sebaya dengan Ieqa.. Ieqa ni memang tak friendly dengan sesiapa espeacially boys... Tapi lately ni tengok dia ok je main dengan Wafeq & cousin lelaki lain... 


The cake - Saya pilih Black Forest aje from Secret Recipe.  Sebelum tu saya buat² bukak katalog Secret Recipe & tanya dia... Walau apapun saya suggest, dia tetap tunjuk yang ni... Jadi saya pun orderlah. Suka ati la Ieqa.. Jangan tak makan sudah!  Saya bimbang juga sebab anak² memang tak pernah lagi try Black Forest ni (dulu saya kurang enjoy dengan Black Forest SR ni) jadi saya memang tak pernah beli dah... Yang menarik perhatian dia pastinya buah ceri kar atas tu... 

Nasib baik semua orang makan kek tu, walaupun taklah selaju kek Chocolate Indulgence & seangkatannya tu.  Kek ni sedap aje, just bagi saya terlalu banyak Black Forest nya dalam tu... Dari segi cream tu semua best sangat sebab tak terlalu manis.   

Tengok tu... sampai dapat hadiah pon muka tak senyum lagi... Macam tu ajee... Pelik..pelik...
 Apapun.. saya tau dia happy sangat dengan sambutan Birthday dia yang tak seberapa ni.. Lepas² hari tu dia asyik dok cerita pasal ni... Rasanya malam tu dia terkejut sangat kot.  Memang dari awal dia tak tau nak celebrate Birthday kat Jengka ni.  Basikal ni pon kami saja² bawak dia ke kedai basikal then buat² tanya yg mana dia berkenan.  Bila dia dah nekad nak yg ni, saya heret diorang jauh² & Babanya beli & letak dalam bonet kereta.  Lepas Birthday tu, sibuk dia korek dari Mama masa bila we all beli basikal ni... hehehehe...

Okaylah... abis dah kisah Birthday Ieqa.. tak syok nak happy² selagi negara dirundung sedih dengan tragedi MH370.  Untuk semua... please stop sebarkan berita yang tidak sahih... Jangan burukkan lagi keadaan okay...

0 comments:

Post a Comment