BIG BAD WOLF 2014

Friday, December 19, 2014
Ingatkan tahun ni tak merasa lah saya ke Jualan buku Big Bad Wolf yang dah lama saya idam²kan tu.  Dalam rasa kecewa tu, tiba² suami WhatsApp...
Ye ke??? Bestnya.. bestnya!!!
 Malam tu juga saya ajak Suami ke sana! (which is malam semalam).  Kami keluar dari rumah jam 10.00 then berdinner di Sayed.  Then trus shoot ke Mines, Sungai Besi... On the way ke sana, Misha & Ila dah dibuai mimpi.  So bila sampai, Misha dok dalam stroller & Ila diletak dalam carrier..

Asst Mama malam ni.. Si Ieqa budak panik!  Hahaha.. Macam² gelaran dah budak ni dapat. 

Ieqa terkaget tengok limpahan buku.. Masa ni Tiha & Baba ke toilet..

Oh my... Buku Jamie Oliver ni RM3 aje??  Errkk.. murah benar! 
 Bila start membelek, Aduhhh.... banyaknya buku.. Murah! Tersangat murah!  Taste Mama & Baba sama je.. both dah tau apa buku yg kami akan enjoy.  Memang dok lawan sengih kat each other tengok buku² ni.
Mama beriringan dengan Baba membelek novel.. Tapi kesian pula Tiha dengan Ieqa keboringan tengok buku adult aje.. So saya bagi keizinan diorang pergi pilih buku kat bahagian kanak².
 Mula² saya pantau dari jauh aje.. tapi sekali angkat kepala, kena stare sana sini cari diorang.. 2,3 kali macam tu.. rasa bimbang pula.  Walaupun tak ramai orang, bimbang juga anak² hilang bila saya terleka nanti.  So.. tukar plan.. saya serahkan Baba cari buku bacaan untuk kami & saya follow anak² cari bacaan diorang.
Bestkan???

Kalo korang rasa seram tak nampak patung ni??  Kalau stare dekat² mmg creepy wehh... (Ieqa lari jauh² bila Mama suruh dia bergambar sekali.. hehehe)..
 Haa.. tu aje gambar kat sana.  Kusyuk sangat membelek buku sampai tak sempat nak bergambar sakan.  Cuma satu je nak inform.. buku² kat sini memang untuk bacaan ringan aje.  Takdelah buku rujukan or latihan sekolah semua tu.  Saya ingatkan semua jenis buku ada tu yang siap plan nak beli buku latihan Tiha.. hehehe.  Buku BM pun very limited... Frust juga la sbb saya ingat nak borong buku bacaan BM untuk Tiha. 

Dalam pada tu, punya syok layan buku.. sedar tak sedar dah pukul 4.00 pagi!  Tiha dgn Ieqa pun sama ralit tu yang langsung tak mengantuk.  IKutkan hati, memang tak habis lagi membelek... tapi kesian juga kat budak² ni.. Kang ada yang tetido atas timbunan buku plak. 

Dah keluar tu, Baba ajak makan... Tiha pun laju je cakap lapar.  Budak bela hantu raya la kataan..

Haa.. si kenit ni pon excited tengok buku.. dia tak tido pon tau.. Mama naik stress tengok dia terkinja² dalam carrier.  Time bergerak balik ni si Misha dah terjaga.. so segar bugarla dia sebab dah tido lama.  Si Tiha & Ieqa dah mula rasa mengantuk, tapi tetap berjaya makan dengan banyaknya.  Sampai rumah segar semula!  Dah pukul 5.00a.m pun!  
Esoknya...
Hasil borongan semalam... Beratttt!!  Memang tersiksa Baba heret buku² ni sambil carry baby.  Saya memang langsung tak larat nak angkat sebab bukunya berkulit tebal...
 Meh saya share antara buku² yang kami beli... Jangan terkejut tengok harganya tu...
Ingatkan nak penuhkan koleksi Harry Potter saya (dulu saya print dari internet aje sebab nak jimat).. Tapi dah sold out.  Saya tau buku ni gereti akan jadi favourite Tiha jugak suatu hari nanti ni.  Jadi biar Mama carikan siap²...hehehe.. Tapi yang ini aje ada.. RM8 harganya.  Murahkan???

Impian nak kumpul buku Sir Arthur Conan Doyle pun tak tercapai coz yang ni je yang ada!  Dalam koleksi saya banyak yang BM, entah kenapa dulu² saya takde jumpa versi Bahasa Inggeris.  Saya peminat tegar penulisan Sir Arthur ni... Berkali² ulang pun tak jemu.
 Buku budak berkulit tebal macam ni RM3.00 aje!  Mana tak sawan menengoknya..

Buku baby Ila..
Sebahagian dari buku² Mama.. Sejak meningkat usia ni saya suka baca buku pasal medical/health... Novel² dah kurang.  Tapi saya memang dah tak membeli buku sejak boleh bergoogle ni.. baca online aje, sambil breastfeed or dalam gelap pun boleh membaca.  Tapi sebab murah.. cannot help it lah!  Dahla buku² ni nampak menarik sangat... 


Nak cari Sidney Sheldon.. Juga takde!  Uwwaaa.. pergi last² day mcm ni lah kan.. Jadi try ajelah buku Micheal Dobbs ni.  Hubby yang pilih, dia ckp gaya penulisan ala² Sidney Sheldon..
 Buku bawah ni nampak best sangat!!!  For RM3 memang sangat² berbaloi
 
 Haa... ni semua hasil borongan semalam...
Buku anak².. yang tebal² tu Harry Potter, Tom Sawyer & Huckleberry Fin...

Ni buku Mama & Baba.. Buku fasal health/medical tu untuk Mama aje sbb bukan keminatan Baba. 

Saya belikan juga untuk Adik di Kuantan...
Belum pun masuk tahun baru, kami dah berangan nak pergi lagi BBW sales ni untuk tahun² akan datang.. Kali nii kami nak bawak trolley!!! Mujur juga kali ni budget tak banyak (in fact memang takde dalam budget pun).. Tu yang banyak kami cancel.. Buku² Tiha & Ieqa pun kami dah tapis sakan.  Kalau diborong semua, memang Baba pun tak larat nak angkut nanti.. heheheh... Semoga panjang umur murah rezeki tahun depan, bolehlah beli untuk sepupu² lain pula.. Amin...




0 comments:

Post a Comment