FISHERY

Wednesday, December 17, 2014
Hari tu masa ke fishery Kg Sungai Yu (bagan) saya ada mention beli udang kering kan?  Saya bukan jenis masak guna udang kering sangat coz Suami tak suka.  Tapi saya beli lepas tengok udang keringnya nampak gemoks & fresh (takde habuk, udang pun sebiji² takde langsung yang hancur).  Katanya udang kering yang dipasar tu dah diletak pewarna (which is tak sesuai dimakan).  Ada logiknya juga kerana warna udang keringnya nampak 'jernih' & jelas kesegarannya.  No bau² ok... 
Udang kering dari fishery (entah bila lah nak dirasmikan).. Saya simpan dalam freezer untuk kekalkan kesegaran & tahan lama.

Sebungkus ni RM10.00 mahal lah jugak kan?  Ehh.. saya pun tak sure berapa harga pasaran sebab dah bertahun tak beli..
 Sebagai penutup meh kita tengok hasil karya Laieqa... Suka betul budak ni melukis.  Pagi² panjat katil Mama datang mintak kertas putih selai.  Jap² lagi datang bagi lukisan.. katanya draw untuk Mama.  Ini Mickey & Minnie katanya... Hahahaha.. Gelak besar Mama (tapi dalam hati je la.. cencitip sikit si Ieqa ni)... Saya pun tak tau lukisan macam ni untuk budak 4 tahun kira cantik ke apa.  Tapi sebab banyak sangat hasil karyanya.. so elok juga saya letak diblog sikit sebagai kenangan... Lukisan² ni sah²lah tak dapat disimpan.. sebab BANYAKKK sangat... 
Mickey Mouse

Minnie Mose.. (riben tu dia mintak Tiha lukis lepas Mama buat derk je bila dia mtk Mama lukiskan... heheheh...)..  Sowiee Ieqa.. Mama gurau aje.. saja nak Ieqa draw sendiri.. 


2 comments:

{ Unknown } at: December 18, 2014 at 3:46 PM said...

Cantik dah tu.. kemas..

Kina..
Try buat folder khas.. nnt bila dia dah besar & faham.. sure dia suka tengok..

{ Kina } at: December 19, 2014 at 3:05 AM said...

Ye ke.. Ada seni jugak tangan budak ni ye..

Good idea tu kak Sham.. InsyaAllah bakal wujud failnya nanti.. Tengkiuuuu...

Post a Comment