KEDAI MAMAK

Tuesday, December 2, 2014
Rasanya semua orang pun pernah layan kedai Mamak.  Kalau we all sekeluarga takde idea sangat nak makan apa, Mamak la tempat dituju.  Kalau teringin Nasi Kandar, saya prefer Pelita Hartamas (kalau cawangan lain saya tak tau best ke tak), Nasi Briyani Ayam Madu or Naan pula di Mahbub Bangsar.  Kalau area² sini (dekat² dengan Melawati) saya prefer Syed di Wangsa Melawati (Roti Canai, Mee Goreng & Maggi goreng).  Kalau untuk Ala Carte pula, boleh try di Kader Wangsa Maju, berdekatan Pasaraya Hero.  Kat Kader ni Ala Carte nya best tapi Kari or dhalnya langsung tak sedap (sorry ye kutuk, serious saya memang takleh makan kuah karinya).

Kat bawah ni kisah Ahad lepas.  Penat bershopping baju & jeans Baba, kami cari Mamak Sayed.  Best Baba ye dapat borong 2 jeans & 4 shirts dengan diakaun 70%.  Takpela sekali sekala, baju² Baba dah banyak yang rabak macam roti kirai pun.. hehehe.. Di Festival tadi kami dah makan Hot & Roll pun.  Ni saja nak kenyangkan perut sikit lagi.. hehehe...

Saya layan Roti canai banjir... Sebab tu tak syok kalo karinya tak best sbb saya ni memang jenis makan banjir macam ni.. :P

Ieqa & Teh O Aisnya.. sampai muncung² mulutnya tu...

Yang ni menyemak aje kat meja makan ni.  Bukan makan sangat pun.  Paling² dia perhabiskan air aje...

Oh Shumaila.. bila rambut depan tu nak tumbuh wahai anakku.. Dah macam clown pun ada tu.. Masa lahir elok je lebatnya...

Baba dengan Maggi goreng telur mata & Tiha & Mee Goreng..
Dah makan.. semua orang jadi slow mo aje (dah kenyangkan, macam ular sawa lah jadinya)... Tu belum lagi part nak panjat tangga rumah yang nun di tingkat 3 tu... Mana lah penimbang tu nak bergerak turun kalau macam ni...


0 comments:

Post a Comment