PAU EKSPERIMEN

Thursday, December 12, 2013
Pau ni saya tak share resepi, masih kurang menjadi... buat a few days a go.  Saya try 2 resepi.. resepi 1st tu, saya terlupa letak yis!!  Habislah bantat... heheheeh...  Resepi kedua okla tapi ada rasa melekit, jadi still tak kena dengan taste.  Maybe akan buat semula resepi yg pertama tu...
Red bean yg diblend untuk dijadikan inti

Saya dapat 4 bekas ni dari 500gm red bean tu.  Semua dah selamat masuk freezer... Nanti saya share resepinya eekk

Dah ready untuk dikukus (entah kenapa tak berapa nak naik..)

Dah siap kukus!  Anak² perabiskan 5 biji pau ni.. Mama & Baba share sebijik je.  
Walaupun Mama & Baba kurg enjoy dengan tekstur melekit pada pau ni, anak² seems ok je... kalau tak, takkan sampai 5 bijik diorg balun kan?

Okla.. hopefully ada kerajinan untuk buat pau semula.  Eksperimen pau saya ni banyak betul halangannya... Bean hangus & terpaksa buang.  Rebus baru then termasin plak, terpaksa beli another 100gm red bean topup dalam bean yg masin tu.

Tak habis pasal kisah bean, dohnya plak serba tak kena.  Doh yg pertama lupa letak yis (dah siap uli baru saya gaul dengan yis... hahahaha...).. & doh kedua ni plak mcm kurg naik juga & a bit melekit.  Entah apala sumpahan saya dengan pau ni.

Apapun penyumbang resepi tak salah, saya yg sengal tak reti buat pau.... hehehe.. Tengok org lain tayang pau gebu molek je...

P/s :  Untuk rajin testing buat pau akan ambik masa coz saya kurg sihat lately ni plus dah terkena PAUPHOBIA.. hehehehehe...






2 comments:

{ Aisy Nasiha } at: December 15, 2013 at 7:06 PM said...

Ha.. usaha lagi.. suka makan n buat sdiri ni mmg bagus.. cuba kali seterusnya pasti boleh berjaya...

Ps ; kina, saya ada buat entry pasal cara nak ajar anak makan sayur. Jemput baca ye..

{ Kina } at: December 16, 2013 at 10:20 AM said...

Itu le.. kalau putus asa, tak merasa la pau buatan sendiri nanti.

Ok.. bila free saya jengah ye.. saya kurg sikit mengadap pc skrg ni. Tapi bila free mmg saya akan lawat blog yang letak entry menarik perhatian saya. Memang takde entry yg saya miss...

Post a Comment