SHELL PASTA

Thursday, December 19, 2013
Semalam tiba² ada 'keinginan' makan pasta.  Apa lagi.. cepat² saya prepare sementara tengah ada selera & loya teruk belum menyerang.  Sepanjang loya ni saya takde selera dengan makanan berlemak macam cheese, susu, roti canai, curry dll.. Aduhai tekak!  Jadi aglio (yang dah diubahsuai) lah paling kena dengan selera sekarang.

Mula² ingat nak perah lemon bagi ada rasa masam.. sesuai dengan taste bud sekarang.. tapi last minute ubah fikiran sbb tiba² terasa loya plak bila imagine bagu lemon.. (macam² la... )...  

Saya tumis garlic dalam olive sampai betul² wangi, masukkan tomato yg dipotong halus, mushroom...

Sotong & carrot pon ado.. saya masak sampai sotong tu almost done.. 

Tambah kiub ayam & masukkan pasta (saya gunakan shell pasta) gaul rata.  Renjiskan black pepper & parsley & chilli flakes jika suka.  Saya tak letak chilli flakes sbb anak² tak suka, jadi time makan baru renjis dalam pinggan...

Kali ni saya masak guna Alumite... senang sikit.. Sekarang ni aklau bleh semua benda nak masak dalam ni.  Lagipun saiznya 4 liter & cepat panas tapi sukar hangus/melekat, jadi senang nak jaga masakan.  Saya masak 500gm pasta ni (sepaket).. dapat hampir seperiuk!  Tapi semuanya habis dimakan sampai dinner!

Diorang makan pasta dengan Grated Parmesan (powder) yg memang sentiasa ada dalam freezer, saya makan macam tu aje, my hubby plak renjis cheese & perah lemon...  Memang berkali² tambah..

Hi anak² ku dengan pasta, beginilah!!






0 comments:

Post a Comment