CHOCOLATE CHIP, OATMEAL & PECAN COOKIES

Wednesday, August 14, 2013
Raya 2 tahun lepas, saya pernah share resepi cookies ni.  Masa tu saya suruh adik try buat masa kat kampung.  Bahannya banyak yg takde macam rolled oats, pecan dll.  Tu pun dah sedap sangat rasanya.  Jadi kali ni saya nak try sekali lagi & beli rolled oats dekat Bagus semata-mata nak rasa kesedapannya.

Saya cincangkan Pecan & Walnut (nak perabis stok walnut lama) & toast sampai masak dalam oven.  
Sorry eekk.. itu aje gambar bukti yg ada... then gambar cookies yg dah siap kat bawah ni.  Saya buat 2 adunan, jadi dapat sebalang besar.  Frankly... sedap sangat!!  Nak resepi boleh refer kat sini eekk...


P/s :  dalam resepi ada mention 1 1/2 stick butter.. jangan pegi campak butter sebanyak tu tau... butter kat US 1 stick 113 grams aje, butter kita 250 grams perstick tau... Jadi gunakanlah penimbang or 1 stick butter US : hampir sekerat butter kita... :)

0 comments:

Post a Comment