Baby Food - Apple Oats with Yogurt

Tuesday, February 19, 2013
Makanan baby lagi.. saya ikut cara Yana.  Nampaknya si Misha pun enjoy makan.  Semalam bawak dia timbang, beratnya dekat border dah.. almost underweight.. :( .  Mujur kebelakangan ni tengok dia makin kuat makan.  Portion buburnya pun bertambah, breakfast dengan dinner pun dia sibuk nak joint.  Kemungkinan check up lepas ni lulus cemerlang.. hehhee..

Saya kupas & chop setengah biji epal.  
Rebus dengan sedikit air
Bila air dah hampir kering & apple lembut, saya masukkan 3 sudu besar oats.  Saya kisar oats yg biasa tu takpun guna instant oats.  Then saya tambah 2 sudu besar plain yogurt.
Dah siap.. Misha dah start jerit  Mamamama.. tak sabar nak makan la tu...
Bakinya saya simpan peti.  Biasanya saya akan habiskan makanan dlm peti dalam tempoh 3 hari, kalau nak simpan lama saya bekukan.  Tapi makanan baby ni sikit aje, boleh habis dalam 2, 3 hari.  Saya tak panaskan pun oats dia ni sebab saya tengok dia lagi enjoy makan yang sejuk.  Bila breakfast & pepetang, dia bolehlah join kakak-kakaknya makan sekali.  Sometimes Ieqa or Tiha aje yang suapkan.. senang keje Mama.. hehehe...

0 comments:

Post a Comment