Ikan Patin Free

Thursday, February 7, 2013
Patutnya boss yang belanja staf, ni staf pulak yang sedekah ikan patin.. hehehe.. Tengkiu ye, korang dah   penat struggling kat cafe pun saya dah appreciate sangat-sangat.  Since saya ni memang tak tahan hanyir, saya siap suruh diorang siang, potong dan basuh bersih-bersih.. hehehhe.. Dahla orang bagi, banyak plak cengkadak ko ye.. As appreciation saya satu family ajak diorang makan dekat restoran Arab kat Setiawangsa, SABA.  Saja la nak bagi diorang rasa makanan kat sini.  Lepas-lepas ni boleh bawak makan kat Secret Recipe plak, sempena Kina Cafe dibuka sampai malam nanti.  Mudah-mudahan semuanya berjalan lancar, maklumla sejak Jan asyik cuti aje, effect sangat kat bisnes macam saya ni.  Tapi rezeki, ajal maut semua di tangan tuhan, kita hanya berusaha yang lainnya kita tawakal ajelah kan. 

Dapat ikan patin dari staff.  Saya ni tak makan ikan sungai, jadi saya tanya suami nak  saya masak apa dengan ikan ni. Kalau kat kampung sure dah buat masak tempoyak.  Tapi suami tak makan tempoyak plak...
Akhirnya jadi asam pedas....
Dah banyak sangat hasilnya, saya hantar rumah Mak Mertua separuh.. sekali dia complaint masin daaa... hehehehe... (saya dah agak pun sebab masa masak tu saya tak rasa sangat.. tak tahan la dengan bau & rasa ikan ni... )... pasni tanak lagi dah masak ikan sungai... Naya je kalau tak sedap kang.

2 comments:

{ Aisy Nasiha } at: February 8, 2013 at 6:27 AM said...

saya tak reti masak ikan sungai... kalau mak mertua bagi ikan sungai, alamatnya akan duduk bertapa dlm peti sejuk s,ampai dia dtg lagi... skrang dia dah tahu, kalau dia bawa dia akan masak sdiri... huhu..

nampak lazat je ikan yang kina masak ni...

{ Kina } at: February 8, 2013 at 1:37 PM said...

Saya pun sama.. kat rumah ni memang tak pernah beli ikan sungai... kalau kat kampung, Mak yang selalu buat..hehehe. Saya bolehlah masakkan tapi syaratnya dah siap disiang & dibasuh & saya tak nak rasa.. hehehehe... Mak Mertua saya suka bagi hint kalau nak makan apa2, jadi biasanya saya la tukang masak. Dia bukan kaki memasak, tapi bab mengemas & menjahit memang terror la.

Tak tau la lazat ke tak, yang pastinya termasin.. hahaha..

Post a Comment