Breakfast Wraps

Thursday, February 21, 2013
Breakfast yang mudah tapi amat mengenyangkan.  Nampaknya teknik mengawal pemakanan saya berjaya menurunkan berat 2kg.  Saya takdelah buat diet drastik ke apa, just elak memasak makanan bersantan, kurangkan memakan cheese & tak menambah makanan macam selalu.  Biasalah saya ni kalau menyusu memang terlebih berselera.  Kalau masa menyusukan Tiha & Ieqa, memang boleh makan apa saja.  Letak nasi bertimbun, belum lagi tukang perabis apa saja makanan yg orang lain tak nak.  Tapi lepas bersalinkan si Misha badan saya macam tak menyusut, makin naik ade le.. Jadi kena control makan la sikit.  Exercise tak terbuat, bila nak start ada aje yang menganggau.  So kena lebih kreatif makan benda-benda yang kurang lemak le.

Ini menu breakfast saya dengan suami minggu lepas.  Kebetulan ada lagi 2 keping wraps baki dinner a few days before.  Saya olah jadi breakfast wrap.  Sedaple.. nanti nak buat lagi!!
Saya letak scramble egg (dari sebiji telur).  Scramble egg saya biasanya diletak sedikit fresh milk & black pepper & dikacau atas pan.
Saya letak baked beans plak..
Tambah cheese.. kalau letak cheese parut lagi cun, tapi malas nak korek kat peti beku
Ooopss.. bab ni malas sikit nak tunjuk... rupa wrap yang digulung... Saya memang tak pandai gulung cantik... kalo orang lain buat mesti lagi presentable kot.. hehehe
Saya grill dengan api atas bawah, 8 minit.  Bila start makan, rasa macam tak cukup je 1.. hehehe.. mula la nak start buruk lantak tu... :)
Oh ye, kalau suka ada rasa pedas boleh le tambah sos cili or sos-sos lain.  Selamat mencuba!

4 comments:

{ Aisy Nasiha } at: February 21, 2013 at 10:00 PM said...

wah..nampak sedap aje ni.. nak cuba jugalah... nak buat pun tak lah susah sangat ni

{ cik chinta } at: February 21, 2013 at 10:09 PM said...

xtau mn nk bli wrap, tp kt xd oven. so, xle la wat

{ Kina } at: February 21, 2013 at 10:14 PM said...

Aisy.. a'ah senang sangat.. inti dia boleh pelbagaikan ikut apa yg kita suka

{ Kina } at: February 21, 2013 at 10:16 PM said...

Cik Cinta... banyak ada jual wrap ni kat pasaraya, dalam paket.. saya paling suka brand Mission... nanti saya tepek gambarnya ye.. oh ye, kalau takde oven, boleh masak atas pan atau dimakan terus. kalau masak semula untuk rangupkan dia je....

Post a Comment