ADEHHH...

Saturday, July 19, 2014
Testing lagi resepi roti menggunakan water roux... Bukan main excited tgk orang siap bungakan roti... Saya pun nak try.. 

Doh disapu red bean 

Gulung & bulatkan... 

Masa memotong.. Adooii.. susahnya! Tray ni kecik sgt & berdinding... memang agak mustahil boleh potong doh ni dengan cantik... Masa ni dah sedih sgt tengok doh yang cantik dah rebeh sana-sini.. :(

Lepas dibakar, semakin hodoh lah sebab roti mengembang dengan jayanya... Dengan loyang yang kecik ni, memang hilang habis lah rupa bentuk bunganya tu.  Frust betul saya tak dpt buat roti yang saya idamkan.  Yang paling saya frust, roti & inti agak kering....
Roti red bean ni antara tragedi paling tragis sepanjang Ramadhan ni.. :(.  Dahle tak laku sebab anak² tak nak try la pulak.. Last² saya simpan dalam freezer, kalau nak makan reheat dlm microwave aje...



0 comments:

Post a Comment