COQ BADAK & KERIA

Tuesday, July 8, 2014
Baru je lagi makan cucur badak & cek mek molek kat Jengka (first day puasa)... Tapi missi perabis inti masih berjalan... Maka saya pesan Suami belikan keledek.  Sekali dia borong sampai 2.5kg keledek!  Jadi saya tugaskan dia lenyek & gaul doh tu... Letihla nak kerja kan doh sebanyak tu.. :P

Tengah dok buat cucur badak, Tiha sampai dari sekolah... Dapat lagi sorang Assistant.. hehehe... Saya suruh dia try buat keria (Ieqa & Misha tak suka cucur badak)... Ehh.. dah boleh dia gelangkan doh tu... Waa.. lepas ni makin rajin la Mama buat keria.. (muahahaha!!!...gelak jahat)... 

Cucur Badak yang bakal berkunjung ke rumah Mertua.  Husband ckp MIL dok tanya saya masak apa arini.. (baru perasan posa kali ni saya tak hantar apa² kuih pun kat umah Mertua... )... Time ni baru nak start goreng keria pulak...

Kuih berbuka... Keria & Cucur Badak.. Habis dimakan masa tu juga... Jadi lepas Terawih baru la kami makan nasi... 
Haa.. part ni yang paling saya suka!  Stok frozen!  Saya bekukan dalam tray & kemudian susun dalam container.  Kalau susun terus dalam bekas, kang melekat pulak... Sekarang ni dah ada 3 jenis kuih frozen dalam freezer.. (karipap, cucur badak & keria).. Pasni nak buat kuih apa pula ye??
Kuih keria hasil tangan Tiha... agak senget benget... Tak kisahlah kan.. Janji cepat siap kuih Mama.. Hahahaha...

0 comments:

Post a Comment