All Time Favourite

Sunday, March 10, 2013
Masak kunyit ayam ni tak berkuah sangat, jadi saya padankan dengan kobis masak kicap.  Saje la bagi ada kuah sikit.  
Masakan ayam macam ni memang saya suka sangat.  First time try dulu adik saya yang masak.  Lepas tu selalu jadi menu keluarga.  Cara masaknya simple sangat macam nak buat masak lemak cili api juga, tapi ditumis (sikit aje letak minyak tu tau, nanti ayam tu akan keluaran minyak lagi).  Part yang paling sedap tu bau daun kunyit yang semerbak, dah ala-ala rendang pun.  Saya suka kisar bahan-bahan tumis tu dengan air yg banyak kemudian masak dengan ayam sampai kering.  So rencah tadi akan mesra & sebati dengan ayam, memang sedap.  Saya masak lauk ini aje dengan sayur untuk dimakan dengan nasi putih.  Seperti biasa menu simple & pantas dimasak.. hehehe..

2 comments:

{ Aisy Nasiha } at: March 10, 2013 at 4:43 PM said...

ooo..mcm ni nak msak ayam kunyit yg berkuah rupanya, thanks... saya selalu buat yg kering je...

{ Kina } at: March 10, 2013 at 4:49 PM said...

saya pun ikut cara adik masak, sblm tu tak pernah try pun...u're welcome

Post a Comment