Fettucini for Misha

Saturday, March 16, 2013
Haa.. makanan baby lagi... nak perabis entry dalam draft saya ni.  Rimas dah tengok.. hehehe... Ni saja nak tukar selera untuk Misha.  Sbb malam sebelumnya dia sibuk makan char kue teow.  Saya kemam kuahnya & bagi kue teow kosong kat dia, kemain excited dia makan... Memacam je la...

Saya fikir maybe dia muak kot makan bubur, org lain makan macam-macam.  Hari ni saya rebuskan pasta (baby 8 bulan ke atas baru boleh start makan pasta)... Saya rebus fettucini ni sampai betul-betul lembut, renjiskan olive oil & parsley, black pepper serta cheese.  Gaul rata-rata..

Bukan main excited dia makan.  Tapi yg bahayanya dia slurp pasta tu macam pro aje.. susah hati tau.. jadi saya potong pendek-pendek sikit.  Cheese tu saya letak parmesan yg grated tu.. harum kemain bau pasta Misha, mengundang selera kakak-kakaknya.

Last-last si Ieqa & Tiha berebut makan.  Isshh.. tak cukup plak jadinya.  Bagi Misha plak, memang dia excited makan pasta ni.  Tapi bila saya hitung jumlah yg dimakan tak sebanyak mana, maybe dia rasa letih nak mengunyah.  Jadi lepas makan lebih kurang, sessi ramas & baling pulak.  Hadooiii... Dah-dah.. esok Mama masak bubur balik!!

0 comments:

Post a Comment