Roti Naan & Ayam Tandoori beserta Dalca

Sunday, March 17, 2013
Dinner kami.  Try buat tandoori chicken & dalca.  Roti naan masih mengekalkan resepi roti dulu tapi kali ni saya masak atas pan tanpa butter.  Kelebihannya roti naan ni tak hangus tapi rasa gebu instead of rangup sikit di luar.  Butter saya sapu selepas roti naan masak.

Untuk resepi ayam tandoori & dalca ni bolehlah ikut resepi ini.  Dalca nya teramat sedap, cuma saya prefer kalau tak letak kentang dalam ni kot.  Kalau nak letak pun sikit aje sbb dal nya ditenggelami kentang pulak.

Ayam tandoori tu saya ngelat, plan asal nak ikut resepi kat sini jugak tapi daun pudina plak takde pastu tengah kemalasan (maklumlah bukan main panjang list bahannya).  Jadi saya cuma letak yogurt, daun ketumbar, jintan manis, bawang, bwg putih, halia, serbuk cili & serbuk kunyit (semuanya saya kisar)- garam & pewarna jgn dilupa.  Rasanya not bad.  Lepas diperah limau, dah sama macam tandoori Mamak.. hehehe.. Lain kali boleh cuba lagi.

Kalau siapa-siapa rajin bolehlah ikut resepi Chef Nizam tu.  Nampak lagi yummy.  Jangan malas-malas macam saya.. ;)

P/s : saya tak copy paste sbb resepinya panjang & siap ada gambar step by step.  Lagi senang kalau u all refer link tu ok.

0 comments:

Post a Comment