Cannelloni with broccoli

Saturday, March 16, 2013
Entry fasal cannelloni lagi.  Gatal tangan sangan pegi beli cannelloni sampai sekotak, haa.. jenuhla nak makan.  Kali ni saya dah kehabisan stok spinach.  Jadi saya gantikan dengan sayur yang ada dalam fridge.  Saya nak try kalau cannelloni ni kena sumbat dengan broccoli & cauliflower pulak.  Cara membuatnya masih sama macam ni..
Geram je tengok rupa sayur yang tengah segar bugar ni..  

Proses memasaknya lebih lama la dari spinach tu sebab cauliflower dengan broccoli ni lebih keras...
Sementara sayur tadi sejuk saya buat white sauce nya pulak.  Tapi kali ni saya gantikan cream dengan susu sbb takde stok cream kat rumah.

Kemudian tomato sauce nya pulak... 
Sayur tadi dah sejuk, bolehlah dikisar / dilenyek




Dah ready semua tu, bolehlah dilapis dengan dimulai dengan tomato sauce, cannelloni (disumbat sayur) & white sauce.  Boleh tabur lagi parmesan atau mozarella jika suka.

Kali ni dapat 2 casserole, satu kecik & satu besar.  Satu dibakar, satu lagi saya masukkan dalam peti beku.
Lepas ni tak mo buat cannelloni lagi dah... Muak!!.. hehehe...  Kalau saya, lagi sedap lasagna kot.  Rasa pun lebih kurang aje tapi cannelloni lebih leceh sbb nak bersumbat inti. Lasagna boleh di layer banyak-banyak tapi cannelloni lebih sesuai dibakar selapis aje.. tu yg sampai dapat banyak bekas.

Apa pun syok dapat belajar dan rasa satu lagi makanan baru! I like!

0 comments:

Post a Comment