Tips Koleksi Resepi

Wednesday, May 13, 2009
Ok.. nak mention sket pasal koleksi resepi dlm ni.. Nak ikutkan byk list resepi yg aku ada.. tapi aku just letak yg aku rasa sng dibuat & biasa aku masak. Ada resepi ni dah diubahsuai dari resepi asal.

Konsep aku senang je.. permudahkan masakan tu tanpa effect rasa. So.. kene bereksperimen aa.. so.. kalo nampak resepi aku ni mcm lain sket tu, paham2 la.. dah di 'shortcut' kan la..

Tips tu just nak share mende2 yg aku rasa perlu pasal masakan tu.

Ok.. last skali.. AKU TIDAK AKAN BERTANGGUNG JAWAB ke atas sebarang kerosakan disebabkan resepi aku ni (mostly rasa dan rupa bentuk).. heheh.. Frankly.. mostly semua resepi ni x de sukatan.. semua bahan2 tu adalah anggaran aku masa menaip. Biasanya aku agih sendiri bahan2 tu masa tgh masak, sbb tu x penah ada proper resepi. Lagi sng nak anggar kalu kita yg masak n tgk bahan tu..

Ada byk lagi resepi yg aku nak share ni tapi kekangan masa plus kekangan sukatan bahan tu yg susah. Aku buat Koleksi ni pon utk rujukan aku & fams masa akan dtg. Ye la.. bukan x biasa jadi, tiap kali masak rasa x sama.. sbbnya.. bahan2 ikut suka ati masa tu je.. hehehe. Aku tgh try buat satu sukatan utk diri aku sendrik gak le ni.

SUKATAN dalam ni semua aci guna objek sekitar dapur dan anggota badan je.. Aku x suka resepi main gram2 ni.. leceynya nak bertimbang tara.. so elok la pakai genggam, cawan, inci..





0 comments:

Post a Comment